SEO Nasıl Yapılır?
SEO yaparken 3 temel konuyu mutlaka ele almak gerekir. Yoksa istediğiniz başarı ya hiç gelmez ya da çok uzun süre uğraşmanız gerekir.
1. Arama Botlarına Uygunluk: Websitenizin Google tarafından kolayca taranabiliyor olması gerçekten de çok önemlidir. Bu konu ile ilgili yapmanız gerekenler,
-
- Websitenizin kod yapısını çok iyi oluşturmak. Mümkünse WordPress veya Magento gibi platformlar kullanmak,
- Website açılış hızını arttırmak. Google botları yavaş yüklenen sayfalarda pek fazla vakit harcamak istemiyorlar. Siteniz ne kadar hızlıysa, taranma ve indekslenme oranlarınız o derece artacaktır.
- Robots.txt veya şifreleme ile Google botlarının siteye girişini engellememek,
- Prosedürlere uygun bir site haritası oluşturarak, Search Console’a (eski adı ile web yöneticisi araçları) tanıtmak,
- Websitenizde mümkün olduğu kadar inline javascript ve inline css kodlarına yer vermemek,
- 404 ve 301 yönlendirme ayarlamalarını çok iyi yapmak,
- Websitenizin mobile kullanılabilirliği oldukça iyi olması,
2. Site İçi ve Site Dışı SEO Çalışmaları: Google’ı memnun ettik, sıra geldi arama sonuçlarındaki rekabette nasıl fark yaratmamız gerektiğine. (Yukarıdaki maddeleri tamamlarsanız, zaten önemli bir fark yaratmış olacaksınız ancak amacımız her zaman en yukarısı )
Site içi optimizasyon, adından da anlaşılacağı gibi websitenizin içinde yaptığınız arama motoru optimizasyonu çalışmalarını temsil etmektedir. Site içi optimizasyon çalışmalarını özetlemek gerekirse:
-
- Kaliteli içerik: Websitenizde yayınladığınız içerikler çalıntı, kopya ve yetersiz olmamalıdır. Oluşturduğunuz tüm sayfalar özgün ve kullanıcıların yararına olmalıdır.
- Arama hacimleri: İçeriklerinizi arama hacimlerini göz önüne alarak üretmenizde fayda var. Kimse tarafından aranmayan konular yerine arama hacmi olan konuları içeriklerinizde kullanabilirsiniz. Hangi kelimelerin kullanıcılar tarafından arandığını öğrenmek için en çok hit alan kelimeler isimli makalemi inceleyebilirsiniz.
- Başlık ve meta açıklamaları: Başlık ve meta açıklamalarını ne kadar etkili yazarsanız arama motoru sonuçlarında o kadar üst sıralarda çıkmaya başlarsınız. Başlık ve meta açıklamaları ile ilgili detaylı bilgiyi makalemizde bulabilirsiniz.
- Site içi linkleme: Site içi linkleme strateji ile öne çıkarmak istediğiniz sayfalara link gönderebilir, bu sayfaların organik sonuçlardaki sıralamasını arttırabilirsiniz.
-
- Zararlı backlinkler: Websitenize saçma sapan sitelerden backlink alırsanız, siteniz banlanabilir. Dolayısıyla hiç hesapta yokken siteniz bir gün arama motoru sonuçlarından silinebilir.
- Doğal olmayan backlinkler: Piyasadaki abuk sabuk backlink paketleri satın alıp, sitenize gelen backlink sayısını 5’e katlarsanız, Google’ın gazabından nasibinizi alabilirsiniz.
3. Kullanıcı Deneyimi: Birçok website sahibinin veya SEO uzmanının düştüğü hatalardan biri de kullanıcı deneyimini hiçe sayıp, sadece SEO çalışmalarına yönelmek. Eğer kullanıcılarınızın websitenizde geçireceği zamanı kaliteli bir deneyime getiremezseniz; oturum süresi, sayfa terketme oranları ve gezinilen sayfa sayısı oldukça az olacağı için, bu durum arama motoru sonuçlarını olumsuz etkileyecektir. Özetle, websitenizin görselliğini ve kullanılabilirliğini üst seviyede tutmalısınız.
SEO Neden Gereklidir?
SEO nedir ve nasıl yapılır konularını hallettik sanırım Şimdi gelelim SEO neden gereklidir, SEO bizim ne işimize yarayacak adlı soruların cevaplarını vermeye.
Eğer bir websiteniz varsa ve gelir kazanmayı düşünüyorsanız mutlaka sitenizin tanıtımını yapmanız yani kullanıcılara ulaşmanız gerekir. Bu tanıtımı yapabileceğiniz kanallar kabaca;
-
- Google AdWords Reklamları: Google reklamları ile müşterilerinize rahatlıkla ulaşabilirsiniz ve websitenizin tanıtımını yapabilirsiniz. Ancak elinizi cebinize atmaktan çekinmemeniz gerekir. Her reklam kanalında olduğu gibi AdWords reklam yönetimi de sizin için maliyetli olacaktır.
- Facebook Reklamları: Özellikle üye kazanımı için tercih edilen Facebook reklamları da, en az AdWords kadar maliyetlidir. Bir süre kesenin ağzını Facebook için de açmanız gerekir yani…
- Diğer sosyal medya kanalları: Twitter ve Linkedin’e reklam vermek için oldukça güçlü olmalısınız. AdWords ve Facebook’a göre oldukça pahalı olan bu iki firma, gelişi güzel açılan reklamlar ile canınızı oldukça sıkabilir.
- Satış ortaklığı: Reklam kanalları arasında nispeten en az maliyetli olan kanal: Satış ortaklığı yani affiliate kanalıdır. Ancak unutulmamalıdır ki bu pazarlama yöntemi ile oluşacak satışlardan komisyon vermeniz gerekecektir.
- Offline reklamlar: Televizyon, gazete ve dergilerde yayınlayacağınız reklamların geri dönüşleri oldukça uzun zaman alır ve cebinizden oldukça yüksek bedeller çıkar.
Başarılı Bir Web Sitesi Emek Vermekle Olur. Bunu unutmayınız. gerisi kolay