Müşterilerin az bilinen bir marka ya da firmayla karşılaştıklarında gördükleri ilk öge, işletmeye ait logo olacaktır. Logolar da resim veya tablolardaki gibi pek çok kelimeyle ifade edilebilecek anlamları bünyesinde barındırır. Amacına uygun şekilde tasarlanmış logo, hitap edilen kesime yönelik net imaj ortaya koyar; markanın kimliğinin eşsiz yapısını resmeder. Logo, firmayla kurulacak iletişimin niteliğini belirleyeceğinden logo tasarım da bu bağlamda değerlendirilmeli ve ona göre ortaya konulmalıdır.
E-ticaret tasarım, kesinlikle basit ve sade bir şekilde organize edilmelidir. Karmaşık tasarım seçmek, kullanıcılar açısından negatif bir etki oluşturmakta ve e-ticaret sitesini beğenilerden bir hayli uzakta tutmaktadır. Bu bağlamda, e-ticaret kapsamına giren tüm incelikler tasarlanılarak dizayn edilmeli ve sitenin belli bir emek verilerek ortaya konduğu siteye gelen ziyaretçilerin anlayacağı biçimde ifade edilmelidir. Kurumsallıktan hiçbir şekilde ödün vermeyen tasarım unsurları, aynı zamanda bütüncüllük de sağladığından ifade ve hitabet açısından herhangi bir sorun yaşanmaz.
Tasarım unsurlarının kurumsal ve bütüncül sunulmasındaki en büyük pay web site tasarımına aittir. Web site tasarım, layıkıyla yapıldığı takdirde hiçbir sorun olmadan istenilen tanıtılmış olur ve herhangi bir çatlak sese mahal verilmez. Bu kurumsallık gereği olmazsa olmazlardandır. Sade ve modern tarzda gerçekleştiren tasarımda, hedef kitleyi yoran faktörlerden kesinlikle uzak durulmalıdır. Bu siteye karşı oluşabilecek muhtemel olumsuz havanın dağıtılması açısından da önemlidir.