Firmanın piyasada oluşturmuş olduğu imajın yansıması ve firmanın tüm herkesçe görülebilen yüzünün ortaya konması amacıyla yapılan çalışmaların tümü, kurumsal kimlik tasarımı kavramıyla değerlendirilir. Kurumsal kimlik tasarımı altında sayılabilecek çok fazla tasarım türü mevcuttur. Web tasarım, logo tasarım, kartvizit, slogan ve antetli kağıtlar tasarımları; bu bağlamda ilk akla eğelen ögelerdir.
Kurumsal kimlik, kurumun net ve anlaşılır biçimde kendini ifade etme tarzıdır. Her kurum, beğendiği ve kendine göre içselleştirdiği bir kimlikle bilinmek ister ve bu kimlikten çok da ödün verilmek istenmez. Bu nedenle, kurumsal kimlik tasarımında mutlaka firmanın içinde bulunduğu sektör ve hedef kitlesi dikkate alınmalıdır. Çünkü uzun soluklu düşünülen böylesi bir argüman, sıklıkla değişime tabi tutulmaz.
Kurumsal Kimlik Ücretleri Ne Kadar?
Her ticari unsurda olduğu üzere kurumsal kimlikte de ücretler firmadan firmaya değişmekte olup böylesi bir iş yaptırılacağı vakit, firmalardan kurumsal kimlik fiyat teklifi almak gerekir. Alınacak bu fiyat teklifi, firmanın alandaki tecrübesi ve daha önceki işleri ve işletmeye sunulan paketin içeriği gibi hususlar göz önüne alınarak değerlendirmeye tabi tutulur ve kurumsal kimlik tasarlama işi konusunda bir firmada karar kılınır.
Kurumsal kimlik ücretleri değerlendirilirken firmanın kalitesi ve yaptığı işlerin incelenmesi son derece mühimdir. Çünkü bu ögeler, firmaya ilişkin nihai kararın verilmesinde belirleyici ve yol gösterici rehber niteliğinde olmaktadır.