Merhaba arkadaşlar. Bu konuda Cstrike modülüne ait tüm fonksiyonları bulabilir, ne işe yaradıklarını ve nasıl kullanıldıklarını öğrenebilirsiniz. / Bu Ders Alıntıdır CSP /
[b]cs_get_user_deaths( index )
Açıklama: Değeri, oyuncunun ölüm sayısına döner.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_user_deaths( index, newdeaths )
Açıklama: Oyuncunun ölüm sayısını ayarlar.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = newdeaths = Yeni ölüm sayısı.
cs_get_hostage_foll( index )
Açıklama: Değeri, rehinenin takip ettiği oyuncunun/objenin indexine döner. Eğer kimseyi takip etmiyorsa değer 0 olur.
1. Parametre = index = Rehinenin, varlıksal indexi.
cs_set_hostage_foll( index, followedindex = 0 )
Açıklama: Rehinenin takip edeceği oyuncuyu/objeyi ayarlar.
1. Parametre = index = Rehinenin, varlıksal indexi.
2. Parametre = followedindex = Takip edilecek oyuncunun/objenin indexi. Durması için 0 yazılır.
cs_get_hostage_id( index )
Açıklama: Degeri, rehinenin kimliksel indexine döner.
1. Parametre = index = Rehinenin, varlıksal indexi.
cs_get_user_bpammo( index, weapon )
Açıklama: Değeri, oyuncunun envanterindeki belirli silahın mermi sayısına döner.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = weapon = Silahın indexi (CSW_* önekli silah indexleri)
cs_set_user_bpammo( index, weapon, amount )
Açıklama: Oyuncunun envanterindeki belirli silahın mermi sayısını ayarlar.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = weapon = Silahın indexi (CSW_* önekli silah indexleri)
3. Parametre = amount = Yeni mermi miktarı.
cs_get_user_defuse( index )
Açıklama: Eğer oyuncu defuse kitine sahipse değeri 1, sahip değilse değeri 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_user_defuse( index, defusekit = 1, r = 0, g = 160, b = 0, icon[] = "defuser", flash = 0 )
Açıklama: Oyuncuya defuse kit verir veya kaldırır.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = defusekit = 1 ise verir, 0 ise kaldırır.
3. Parametre = r = Defusekit ikonunun rengini ayarlar. Renk ayarı: Kırmızı Miktarı
4. Parametre = g = Renk ayarı: Yeşil Miktarı
5. Parametre = b = Renk ayarı: Mavi Miktarı
Standart olarak ikon yeşil renktedir. Sırasıyla r,g,b ayarı => (0,160,0)
6. Parametre = icon[] = Defusekit ikonu dosyasının ismi. Standarttır. "defuser"
7. Parametre = flash = 1 ise ikon kırmızı yanıp söner, 0 ise ayarlanan renkte kalır.
7.Parametreyi anlamayanlar için örnek olarak: Bomba bölgesine gelindiğinde c4 ikonu kırmızı yanıp söner. Yani flash yapar.
cs_get_user_buyzone( index )
Açıklama: Oyuncu buy bölgesinde ise 1, değilse 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_get_user_hasprim( index )
Açıklama: Oyuncunun birincil bir silahı varsa 1, yoksa 0 olur. Eğer kalkanı varsa yine 1 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_get_user_model( index, model[], len )
Açıklama: Oyuncunun modelini öğrenir.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = model[] = Modelin isminin kaydedileceği dizi değişkeni.
3. Parametre = len = Değişkenin maksimum boyutu.
cs_set_user_model( index, const model[] )
Açıklama: Oyuncunun modelini değiştirir.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = model[] = Modelin ismi
cs_reset_user_model( index )
Açıklama: Oyuncunun modelini seçtiği standart modele sıfırlar.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_get_user_money( index )
Açıklama: Değeri, oyuncunun parasına döner.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_user_money( index, money, flash = 1 )
Açıklama: Oyuncunun parasını değiştirir.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = money = Yeni para miktarı.
3. Parametre = flash = 1: Parası azalıyorsa azaltılan miktar kırmızı renkle, artıyorsa artan miktar yeşil renkle belirtilir. 0: Para değişimi belirtilmez.
cs_get_user_nvg( index )
Açıklama: Oyuncu gece görüş gözlüğüne sahipse 1, değilse 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_user_nvg( index, nvgoggles = 1 )
Açıklama: Oyuncunuya gece görüş gözlüğü verir veya oyuncudan gece görüş gözlüğünü kaldırır.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = nvgoggles = 1: Gece görüş gözlüğü ver, 0: kaldır.
cs_get_user_plant( index )
Açıklama: Oyuncunun bomba kurabilme becerisi varsa 1, yoksa 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_user_plant( index, plant = 1, showbombicon = 1 )
Açıklama: Oyuncunun bomba kurabilme veya kuramama becerisini ayarlar.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = plant = 1: Bomba kurabilir, 0: Kuramaz
3. Parametre = showbombicon = 1: Bomba ikonu gösterilir, 0: Gösterilmez
cs_set_user_team( index, CsTeams:team, CsInternalModel:model = CS_DONTCHANGE )
Açıklama: Oyuncunun takımını ayarlar.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = team = Takım indexi (CS_TEAM_*)
3. Parametre = model = Takım modeli indexi
Takım Indexleri:
CS_TEAM_UNASSIGNED = 0
CS_TEAM_T = 1
CS_TEAM_CT = 2
CS_TEAM_SPECTATOR = 3
Takım Modeli Indexleri:
CS_DONTCHANGE = 0 (Modele dokunmadan takımı değiştirir)
CS_CT_URBAN = 1
CS_T_TERROR = 2
CS_T_LEET = 3
CS_T_ARCTIC = 4
CS_CT_GSG9 = 5
CS_CT_GIGN = 6
CS_CT_SAS = 7
CS_T_GUERILLA = 8
CS_CT_VIP = 9
CZ_T_MILITIA = 10
CZ_CT_SPETSNAZ = 11
cs_get_user_team( index, CsInternalModel:model )
Açıklama: Oyuncunun takımını öğrenir.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = model = Takım modelinin indexinin kaydedileceği değişken.
cs_get_user_vip( index )
Açıklama: Oyuncu VIP ise 1, değilse 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_user_vip( index, vip = 1, model = 1, scoreboard = 1 )
Açıklama: Oyuncunun takımını öğrenir.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = vip = 1: VIP yapar, 0: VIP'liği kaldırır.
3. Parametre = model = 1: VIP modeli verir, 0: VIP modeli vermez.
4. Parametre = scoreboard = 1: Skor tablosunda VIP yazar, 0: yazmaz.
cs_get_user_tked( index )
Açıklama: Oyuncu takım arkadaşını öldürmüşse 1, öldürmemişse 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_user_tked( index, tk = 1, subtract = 1 )
Açıklama: Oyuncunun takımını öğrenir.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = tk = 1: Oyuncu team-kill yapmış sayılır, 0: sayılmaz.
3. Parametre = subtract = Girilen değer kadar, ceza olarak oyuncunun fragını azaltır. ( Negatif değer girilirse artırır)
cs_get_user_driving( index )
Açıklama:
Oyuncu bir araç kullanmıyorsa: 0
Oyuncu bir araç kullanıyor fakat duruyorsa: 1
Oyuncu bir araç kullanıyor ve ilerliyorsa: 2,3,4 (Hıza bağlı olarak değişir)
Oyuncu bir araç kullanıyor ve geri gidiyorsa: 5
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_get_user_shield( index )
Açıklama: Oyuncunun kalkanı varsa 1, yoksa 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_get_user_stationary( index )
Açıklama: Oyuncu haritadaki sabit bir silahı kullanıyorsa 1, kullanmıyorsa 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_get_user_armor( index, &CsArmorType:armortype )
Açıklama: Değeri, oyuncunun zırh miktarına döner.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = armortype = Armor tipi indexi
Armor Tipi Indexleri:
CS_ARMOR_NONE = 0 // Zırh yok
CS_ARMOR_KEVLAR = 1 // Vücut zırhı
CS_ARMOR_VESTHELM = 2 // Vücut + Kafa Zırhı
cs_set_user_armor( index, armorvalue, CsArmorType:armortype )
Açıklama: Oyuncunun zırh miktarını ayarlar.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = armorvalue = Yeni zırh değeri.
3. Parametre = armortype = Armor tipi indexi.
cs_get_weapon_burst( index )
Açıklama: Oyuncunun elindeki silah burst modda ise 1, değilse 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_weapon_burst( index, burstmode = 1 )
Açıklama: Oyuncunun elindeki silahın burst modunu açıp-kapatır. Sadece Glock ve Famas'ta çalışır.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = burstmode = 1: burst aktif, 0:deaktif
cs_get_weapon_silen( index )
Açıklama: Oyuncunun elindeki silahın susturucusu takılı ise 1, değilse 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_weapon_silen( index, silence = 1, draw_animation = 1 )
Açıklama: Oyuncunun elindeki silahın susturucusunu takar veya çıkarır. Sadece USP ve M4A1'de çalışır.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = silence = 1: susturucu takılı, 0: değil
3. Parametre = draw_animation = 1: susturucu takılırken el modelinin animasyonu oynatılır, 0: animasyon olmadan takar.
cs_get_weapon_ammo( index )
Açıklama: Değeri, herhangi bir silahın cephane miktarına döner.
1. Parametre = index = Silahın varlıksal indexi.
cs_set_weapon_ammo( index, newammo )
Açıklama: Herhangi bir silahın cephane miktarını ayarlar.
1. Parametre = index = Silahın varlıksal indexi.
2. Parametre = newammo = Yeni cephane miktarı.
cs_get_weapon_id( index )
Açıklama: Değeri, belirtilen silahın tipik indexine döner. (CSW_*)
1. Parametre = index = Silahın varlıksal indexi.
cs_get_no_knives()
Açıklama: Değeri, bıçaksız mod açık ise 1, kapalı ise 0 olur.
cs_set_no_knives( noknives = 1 )
Açıklama: Bıçaksız modu açar veya kapatır. Bıçaksız mod açık iken, oyuncular doğduklarında bıçak verilmez.
1. Parametre = noknives = 1: bıçaksız modu açar, 0: kapatır
cs_get_armoury_type( index )
Açıklama: Belirtilen cephaneliğin hangi silah tipine ait olduğunu verir. (Silah tipi = CSW_*)
1. Parametre = index = Cephaneliğin varlıksal indexi.
cs_set_armoury_type( index, type )
Açıklama: Bir cephaneliğin hangi silah tipine ait olduğunu ayarlar.
1. Parametre = index = Cephaneliğin varlıksal indexi.
2. Parametre = type = Silah Tipi Indexi (CSW_*)
cs_get_user_mapzones( index )
Açıklama: Oyuncunun, haritanın hangi bölgesinde olduğunu bitsel olarak verir. Eğer oyuncunun bomba kurma becerisi 0 ise ve oyuncu bomba bölgesinde ise bu değer 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
Haritadaki Bölgelerin Bitsel Karşılığı:
CS_MAPZONE_BUY // Buy noktası
CS_MAPZONE_BOMBTARGET // Bomba bölgesi
CS_MAPZONE_HOSTAGE_RESCUE // Rehine kurtarma bölgesi
CS_MAPZONE_ESCAPE // Kaçış Bölgesi
CS_MAPZONE_VIP_SAFETY // VIP kaçış noktası
cs_set_user_zoom( index, type, mode )
Açıklama: Oyuncunun elindeki silahın dürbününü açar veya kapatır.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32)
2. Parametre = type = Zoom Tipi
3. Parametre = mode = 1: Oyuncuya verilen dürbün, oyuncu tarafından kapatılabilir. 0: Oyuncuya verilen dürbünü, oyuncu kapatamaz.
Zoom Tipleri:
CS_RESET_ZOOM = 0 // Zoom ayarını sıfırlar.
CS_SET_NO_ZOOM // Zoomu kapalı tutar.
CS_SET_FIRST_ZOOM // Awp Stili - Birinci Seviye Dürbün
CS_SET_SECOND_ZOOM // Awp Stili - İkinci Seviye Dürbün
CS_SET_AUGSG552_ZOOM // Aug/Sg552 Tipi Zoom
Bu fonksiyon, oyuncunun elindeki silah farketmeksizin kullanılabilir. Yani bir tabancada dahi AWP dürbünü açabilirsiniz.
cs_get_user_zoom( index )
Açıklama: Oyuncunun zoomu açıksa, ne tip bir zoom olduğunu öğrenir. (Zoom tipleri yukarıdaki gibi olur)
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32)
cs_get_user_submodel( index )
Açıklama: Oyuncunun üstünde c4 veya defusekit modeli var ise 1, yok ise 0 olur.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32)
cs_set_user_submodel( index, value )
Açıklama: 1: Oyuncunun takımına bağlı olarak, oyuncunun sırtına veya beline defusekit veya c4 modeli yerleştirir. 0: Var ise kaldırır.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32)
2. Parametre = value = 1: Altmodeli yerleştirir, 0: kaldırır.
cs_get_user_lastactivity( index )
Açıklama: Değeri, oyuncunun son aktivite zamanına döner.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32)
cs_set_user_lastactivity( index, Float:value )
Açıklama: Oyuncunun son aktivite zamanını ayarlar.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = value = Yeni zaman
cs_get_user_hostagekills( index )
Açıklama: Değeri, oyuncunun öldürdüğü toplam rehine sayısına döner.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
cs_set_user_hostagekills( index, value )
Açıklama: Oyuncunun öldürdüğü toplam rehine sayısını ayarlar.
1. Parametre = index = Oyuncunun indexi (1-32).
2. Parametre = value = Yeni miktar.
cs_get_hostage_lastuse( index )
Açıklama: Değeri, rehinenin kullanıldığı son zamana döner.
1. Parametre = index = Rehinenin varlıksal indexi.
cs_set_hostage_lastuse( index, Float:value )
Açıklama: Rehinenin kullanıldığı son zamanı ayarlar.
1. Parametre = index = Rehinenin varlıksal indexi.
2. Parametre = value = Yeni zaman.
cs_get_c4_defusing( c4index )
Açıklama: c4 etkisiz hale getiriliyorsa 1, getirilmiyorsa 0 olur.
1. Parametre = index = c4'ün varlıksal indexi.
cs_set_c4_defusing( c4index, bool:defusing )
Açıklama: c4'ün etkisiz hale getirilmesini veya getirilmemesini ayarlar.
1. Parametre = index = c4'ün varlıksal indexi.
2. Parametre = defusing = true: etkisiz hale getiriliyor, false: etkisiz hale getirilmiyor.
Tüm Silah Indexleri, give_item Karşılıkları ve Şarjör Boyutları
[/b]
Index Adi Numarasi Cephane Silah Şarjör
CSW_P228 1 give_item(id,"ammo_357sig") give_item(id, "weapon_p228") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 13/52
==================================================================================================================================
CSW_SCOUT 3 give_item(id,"ammo_762nato") give_item(id, "weapon_scout") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 10/90
==================================================================================================================================
CSW_XM1014 5 give_item(id,"ammo_buckshot") give_item(id, "weapon_xm1014") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 7/32
==================================================================================================================================
CSW_MAC10 7 give_item(id,"ammo_45acp") give_item(id, "weapon_mac10") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 30/100
==================================================================================================================================
CSW_AUG 8 give_item(id,"ammo_556nato") give_item(id, "weapon_aug") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 30/90
==================================================================================================================================
CSW_ELITE 10 give_item(id,"ammo_9mm") give_item(id, "weapon_elite") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 30/120
==================================================================================================================================
CSW_FIVESEVEN 11 give_item(id,"ammo_57mm") give_item(id, "weapon_fiveseven") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 20/100
==================================================================================================================================
CSW_UMP45 12 give_item(id,"ammo_45acp") give_item(id, "weapon_ump45") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 25/100
==================================================================================================================================
CSW_SG550 13 give_item(id,"ammo_556nato") give_item(id, "weapon_sg550") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 30/90
==================================================================================================================================
CSW_GALI 14 give_item(id,"ammo_556nato") give_item(id, "weapon_gali") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 35/90
==================================================================================================================================
CSW_FAMAS 15 give_item(id,"ammo_556nato") give_item(id, "weapon_famas") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 25/90
==================================================================================================================================
CSW_USP 16 give_item(id,"ammo_45acp") give_item(id, "weapon_usp") ŞARJÖR BOYUTU/BP BOYUTU: 12/100
==================================================================================================================================
CSW_GLOCK18 17 give_item(id,"ammo_9mm") give_item(id, "weapon_glock18") ŞARJÖR BO
Son Düzenleme: 15-10-2017, Saat: 22:51, Düzenleyen: emirakpinar.