Blender: https://www.blender.org/download/
Milkshape 3d: https://gamebanana.com/tools/4871
Milkshape 3d kayıt için aşağıdaki key'i "Help>About>Register" yazın
Alıntı:Name: User
Code: dS40d-1Ed33d-36d27d2
----------------------------------------------------
Name: Milkshape
Code: J2Bd1-TCdcZ3-T27d11d
1. Adım
Modeli Milkshape'te decompile ediyoruz;
"Tools>Karisto's Half-Life MDL Decompiler v1.2" seçeneğine basıp modeli seçin
![[Resim: 5ce2d2b57d3a2_1.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2d2b57d3a2_1.png)
![[Resim: 5ce2d2c5b046f_2.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2d2c5b046f_2.png)
![[Resim: 5ce2d2d380132_3.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2d2d380132_3.png)
2. Adım
Blender programını açın ilk olarak programa "Source tools" eklemeniz gerek bunun için aşağıdaki video'yu izleyebilirsiniz
Blender Source Tools: http://steamreview.org/BlenderSourceTools/
Video: https://www.youtube.com/watch?v=SFt1VMurgxE
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blender'da açmanız gereken model dosyalarına decompile ettiğiniz klasördeki .qc dosyasına bakabilirsiniz
"//reference mesh(es)" alt kısmındaki $body koduyla başlıyanlar
![[Resim: 5ce2d6da8d205_4.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2d6da8d205_4.png)
Blender'da import etme yolu şu şekilde "File>Import>Source Engine"
![[Resim: 5ce2d926d7afa_5.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2d926d7afa_5.png)
Açılan pencerede .qc dosyasından baktığımız .smd dosyalarını seçiyoruz ("Shift" basarak birden fazla dosya seçebilirsin)
![[Resim: 5ce2d901f010d_6.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2d901f010d_6.png)
Ve model karşımızda blender'ın bir kaç kısayol tuşundan bahsediğim;
Mouse topuyla modele yakınlaşıp uzaklaşabilirsiniz
Mouse topuna basılı tutarak etrafa bakabilirsiniz
Shift ve Mouse topuna basılı tutarak açınızı değiştirebilirsiniz
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sağdaki panelde işaretlediğim yere basarak modelin tüm parçalarını gösterebilirsiniz
![[Resim: 5ce2db3acad76_1.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2db3acad76_1.png)
"leet_01" parçasını seçiyorum (sizde farklı olabilir) hemen al taraftaki anahtar iconunu basıyorum "Add Modifier" kısmına seçip "Decimate" ye basıyorum
![[Resim: 5ce2dc79b87bb_2.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2dc79b87bb_2.png)
Şu kısıma geliyor burdan "Ratio:--" kısmının üstüne basılı tutarak sol tarafa çekiyorum değer azaldıkça modeldeki detaylarda o kadar azalıyor benim seçtiğim "leet_01" kısmı yani eldivenlerin olduğu kısım bu sizde değişiklik gösterir buna dikkat edin.
![[Resim: 5ce2de2e8155b_1.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2de2e8155b_1.png)
Şimdi optimize ettiğimiz "leet_01" kaydetmek için 1 numaradaki ikona basıyoruz biraz aşağı indikten sonra formatı "SMD" yapıp 4 numaradaki ikona basarak kaydediceğimiz yeri seçiyoruz ve export'a basıp kaydediyoruz
![[Resim: 5ce2dfed3831b_5.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2dfed3831b_5.png)
Geri kalan "leet_02","leet_03","..." kısımlarada aynı işlemi yapıyoruz.
3. Adım
Optimize ettiğimiz modeli compile edelim
hata almamak için .qc dosyasından "// attachment(s)" ve // hit box(es) kısımlarını silip kaydediyoruz
![[Resim: 5ce2e20aa13e8_6565.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2e20aa13e8_6565.png)
![[Resim: 5ce2e20ad9453_4242.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2e20ad9453_4242.png)
![[Resim: 5ce2e20b2981d_53535.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2e20b2981d_53535.png)
Modeli milkshape'de compile ediyoruz "Tools>Half-Life>Compile QC File..."
![[Resim: 5ce2e2bb46836_4242ss.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2e2bb46836_4242ss.png)
![[Resim: 5ce2e317537e7_dsd.png]](https://upload.webdiyo.com/7058/5ce2e317537e7_dsd.png)
Ve modeliniz hazır, İyi forumlar
