Reklam gösterimini engelleyici yazılım kullandığınızı görüyoruz.
Sitemizin ayakta kalıp sizlere hizmet edebilmek için en büyük gelir kaynağı sayfamızda gösterilen reklamlardır.
Reklam gösterimde bizim sayfamıza ayrıcalık tanıyarak ayakta kalmamıza destek olmak ister misiniz ?

Adım Adım SEO Nasıl Yapılır?

Konu

#1
Bu İşi Yapmak İsteyenler İçin Algoritma (Yol Haritası) Niteliğindedir.

(Çok çok uzun bir yazı olacak, ve satır aralarından "hımmm" diyeceğiniz çok şey yakalayabilirsiniz. O yüzden "peah" diyenler ve "tembeller" hiç okumaya başlamasın bile)

Konu sürekli güncellenecektir ve hep aynı sayfa üzerinden işleyeceğim. Sorularınız olursa, konu altına yazın. Tecrübelerim doğrultusunda cevaplamaya çalışırım.

Alıntı:Öncelikle;
Bu konudan en ufak bir çıkarım yoktur. Eğer bir kazanç elde etmek isteseydim, bu yazıları, açacağım yeni bir blogda (örn: blogger) yazardım ve vereceğim tüm linklere referans ekler ve her tıklamadan kazanç (keyword : "ptc siteleri") elde ederdim (ptc nedir derseniz r10'daki bölümü veya gösterim başı ödeme yapanlarda var... ve daha birçoğu. Hatta internetten para kazanma konusunu iyice inceleyebilirsiniz).

Çok fazla soruluyordu. Bende açık açık tüm adımları sırası geldikçe, tecrübelerim doğrultusunda ve uyguladıkça yazacağım. Herkese faydalı olması dileğiyle.

1. AŞAMA: Konu ve Ayrılacak Zamanın Belirlenmesi
İlk adım olarak sektör belirlenmeli.
Bende öyle yaptım ve kazanç elde edebileceğimi öngördüğüm için "parfüm" sitesi kurmaya karar verdim.

Vakit önemli. Doğru harcanmalı. 
"Günde 1 saat ayırabilirim" diye planladım. Hazırlık süreci toplamda ne tutacak şimdilik bilmiyorum. Yapıp göreceğiz.


2. AŞAMA: Anahtar Kelimelerin Çıkarılması

Kurallarımı belirledim. Site, seo ile yükselecek. Ziyaretçiler, arama motorlarından, belirlediğim keyword'lerden gelecek. İlerleyen süreçte ise farklı ziyaretçi kaynaklarıda oluşacak. (Bunlar ileriki adımlarda)

İçerik "parfüm" olacağı için, öncelikle bir domain almalıyız. 
Ve bu domain "anahtar kelime" (keyword) barındırmalı ki, bir adım önde başlayabilelim (olmasa da olur. Ama arama motorları kadar ziyaretçinin aklında kalabilmesi için "keyword" olması daha iyi. Yani hedef kitlem belirlenmiş oldu.)
Alıntı:İsim konusunu biraz açalım: Konumuz parfüm olduğu için mesela "parfoni" (atıyorum) gibi bir isim oluşturup, bunun markalaştırılması düşünülebilir. Ancak bu reklam gerektirir ve reklam içinde para harcamak lazım. Çünkü markalaşmadığı sürece, hiç kimse "parfoni" diye bir isim aramayacak. Doğal olarak her parfüm arayan gibi, ilgili parfümün "ismini" veya "etkili parfümler" gibi bir keyword girecektir. Benim burada markalaşmak gibi bir düşüncem olmadığından ve sadece ilgili anahtar kelimeden "doğal" ziyaretçi çekmeyi hedeflediğimden dolayı, "keyword" bir domain alarak yoluma devam ediyorum.
Normalde prensiplerim gereği sadece ".com" alırım. Ama bu branşta tabiki boş olması imkansız. Hatta neredeyse tüm uzantılar dolu. Bir tane uzantı buldum. Almadan önce, alınmış olan diğer uzantılara baktım. Hemen hemen hepsi "satmak" için alınmış, pasif durumdaki domainler. Yuppiiii dedim, kebap iş [Resim: smile.png]

Domaini (alanadını) aldım. (Yerli yabancı bir çok var. Emin olduklarımdan bir kaç örnek. domainregistergodaddyihsnetfirmswebsahibinatroturhost ...)
Alıntı:Google "Anahtar Kelime Planlayıcı" üzerinde anahtar kelimelerimin listesini çıkardım. (Ücretli ve ücretsiz bir çok var. wordtrackerubersuggestseobookmozraventoolskeywordspysemrushkeyrowsavedwebhistory, ...) Araştırmak isteyenler "keyword tools" şeklinde bir çoğuna ulaşabilirler). Bu anahtar kelimelere "google trends" ile doğruluğuna baktım ve bazılarını eledim. (Eledim, çünkü çakma anahtar kelimelermiş. Ne demek çakma? X bir sitenin, o anahtar kelimede trafik çekerek, hayali trafik oluşturması. Yani gerçekten bir ziyaretçi o kelimeyi aramıyor [Resim: wink.png]
Listeme baktığımda 1 ana, 24 yardımcı ve yaklaşık 80 tanede işleyeceğim parfümler için kelime çıktı. Kabaca bu anahtar kelimelerin toplamı 100.000 tam aranma hacmi oluşturuyor. Belki göreceli olabilir, ama bu ciddi bir rakam. Yani kafaya oturmak için, işim gerçekten zor. Neyse, her kelime yeri geldikçe ve yerinde işlenecek. İlerleyen aşamalarda hepsini yazacağım. Anahtar kelime planlaması bitti.

Bu yaklaşık 3 saat aldı.


3. AŞAMA: Rakip Analizi

Anahtar kelimemi yazıyor ve şöyle kabaca bakıyorum. Ortalık süper [Resim: smile.png]
Adsense çıkanlar
mizu, bellamola, trendyol, misspera, cimri
Kafadakiler
misspera, lidyana, mizu, tekinacar, sevil, hızlıal, gittigidiyor

Bundan ne çıkarıyoruz?
Demek ki bu işte para var [Resim: grin1.png]

Evet, analiz bitti [Resim: smile.png]
Bunlar koca koca devler, neyinin analizini yapıpta hem kendimi yıpratayım, hem vakit kaybedeyim. Başlayıp göreceğiz (Tabi burada, tecrübe odaklı özgüven sanırım biraz ön plana çıkıyor [Resim: smile.png] )


4. AŞAMA: Gelir Modelinin ve Tahmini Kazancın Belirlenmesi

Hosting önemli (hosting firmaları hakkında r10 başlığı). Ama ona daha çok var. Önce sitemin hazırlanması lazım. İşte bu en önemli şey. Sahneye çıkmadan önceki hazırlık aşaması. Bunu tam anlamıyla, hakkını vererek yaptığınızda, zaten hiç bir şey yapmadan bile sıralamalara cuk diye dalarsınız. Uzun yıllardır tecrübe eden biri olarak iddia ediyorum. Neyse...

Sitemin gelir kaynağını planladım. Satış ortaklığı (bkz:dipnot 1) üzerine kurulacak. (Bunlardan, Türkiye'de iki ve yabancılardan iki tane olmak üzere dört tanesi çok fazla öne çıkıyor. Hassas bir konu olduğu için bunların linklerini yazmıyorum. Ama "satış ortaklığı veren siteler" şeklinde aratıp bulabilirsiniz. )

Satış Ortaklığı Sistemi'nin nasıl yürüdüğünü bilmeyenler için adımlayalım:

  1. Satış ortaklığı hizmetini veren siteye üye oluyorsunuz.

  2. Üyeliğiniz onaylanıyor. (1 dakka, 1 saat, 1 gün, 1 hafta....)

  3. Size panel veriliyor.

  4. Panelde, sitenin ortak olduğu alt firmalar var. Onlardan beğendiklerinizin linkini alıyor ve stratejinize göre ister sayfanızda ister forum, blog, sosyal medya vs. de paylaşıyorsunuz

  5. Ziyaretçiler linkinize tıklar, ilgili yere gider. Alışveriş yaparsa size komisyon yazar. Olay bu.

Gelir modelimi belirledim demiştim. Nelermiş;
  • Doğal yollardan gelecek olan ziyaretçileri, satış ortaklığını aldığım linke ait sayfalara yönlendirilip, ürün satın almalarını sağlayarak.

  • Siteye adwors reklamı koyarak

  • Siteye direk reklam koyarak

  • Alıcı çıkması ve iyi bir teklif verilmesi halinde siteyi satarak.

Şu aşamada ben "ilk" maddeyle ilgileniyorum. Ama ilerleyen süreçte diğer maddelere ihtiyaç duyarmıyım, duruma göre bakacağız.
Tabi gelir modelimi belirlediğim için tahmini kazancımı da az çok belirlemiş oldum. 
Alıntı:Tahmini Gelir (basit bir hesapla)
Aylık 100.000 ziyaretçiye ulaşırsam ve bunların %5 i potansiyel alıcıysa 5.000 kişi yapar. 
Bu 5.000 potansiyel alıcının %10'u benim üzerimden satış gerçekleştirse 500 satış yapar.
Bir parfüme ortalama 100 lira dersek 500 kişiden 50.000 TL yapar.
Bu 50.000 TL'den de bana ortalama %5+ kalsa, aylık en az 2.500 TL kazanç demektir. (Tabi bunu 2.500 lira için yapmıyorum. Sadece en kötü senaryoyu çıkardım)
En sık yapılan hata!
"Bu rakamlara gerçekten ulaşırsam, zaten parfümleri kendim satarım, ortaklığa ne gerek var". 

Aslında bu hatayı hemen herkes yapıyor. Bir hata değil. Ama doğru da değil. Neden? (Kendi adıma konuşuyorum) Benim gelir modellerimin hemen hepsi bu yöndedir. 
Şimdi tutup birde, "direk satın alıp satmak" işine girdiğimde çok çok parçalanmış olacağım. Ve tabi diğer işlerim aksayacak. O yüzden olması gereken en doğru şey; "Ne yapıyorsan onu yap" şeklinde olmalı. 
Benim işim, "yap unut" şeklindedir. Doğru ya da yanlış, herkesin kendince bir stratejisi vardır. Benimki böyle.

Tabi bu süreçte, sitenin satılma ihtimali de var. Ne kadar dersek, nerden baksan 10.000 TL'ye su içinde gider. Neden emin konuşuyorum?
Çünkü rekabeti olan bir sektörde yukarılarda, hatta belki kafada olduğun zaman, alıcı aramanıza gerek yok. İnanın hemen gelip sizi buluyorlar.

Bu işin en cazip noktasıysa şu: "Zarar etme şansınız yok". Sadece istediğiniz beklentiye ulaşamayabilir, az kazanırsınız. Ama mutlak kazanırsınız. Nerden biliyorum. Zaten bunu hep yapıyorum [Resim: smile.png]

Ayrıca site açıldıktan sonra analitikten gelişmiş segmentleri kullanarak, satışa dönüşmesi ihtimali daha yüksek olan kelime gruplarınızı bulabilmeniz için bu makaleyi de okumanızı tavsiye ederim.

Neyse, planlarım bu doğrultuda. Sonuçları beraber göreceğiz.



5. AŞAMA: Site Altyapısı 

Siteyi hazırlama safhası

İçerik yönetim sistemleri üzerinde hazırlayabilir (wordpressjoomladrupal vs.) veya bir script satın alabilirdim (10 tl'den başlayan fiyatlarla r10'da bu başlık altında var.). Bir wordpress kurduğunuzda (veya başka bir şey), bi ton plugin de kurmanız gerekebiliyor. Kurmasanız bile, ne derseniz deyin, çıplak bir şekilde hazırlanacak bir html sayfadan daha mükemmel bir sonuç verme ihtimali %0'dır. (Bu bana göre böyledir, kimseyle polemiğe giremem.)

Neyse, ben kendim hazırlamayı tercih ediyorum.
Sitem HTML tabanlı olacak ve bu tarz projelerimi Dreamweaver'da hazırlıyorum. 
Neden derseniz. "sıfır" kod hatası yüzünden. 
Alıntı:Proje sitelerim genelde W3C standartlarında sıfır hataya yakın ve Google PageSpeed 'de %95 üstü başarı yakalar. Ayrıca pingdom'da da sitenizi kontrol etmenizde fayda var. Altını görünce keyfim kaçıyor benim. Site dediğin kız gibi olmalı. [Resim: smile.png] (wordpress gibi cms kullananlar için w3 total cache genişletmesini tavsiye ederim. Ayrıca site hızınızın ne kadar önemli olduğunu anlamanıza yardımcı olması açısından buradaki grafikleri incelemenizi şiddetle tavsiye ederim.) (Site hızınız için yahoo'nun tarayıcılar için sunduğu yslow aracını, Web Pafe Test'i, Neustar'ın free performans aracını, Alexa 100'üde inceleyebileceğiniz Showslow'u (üyelikli), süper raporuyla gtmetrix'i, derin raporuyla Loadimpact gibi diğer araçları da kullanabilirsiniz. (hatta bu raporlar size zamanla yol su elektrik backlink olarak da döncektir [Resim: wink.png] ))

6. AŞAMA: Sayfa Şablonunun Planlanması
1 Ana sayfa olacak. Ana sayfada parfümler olacak. Ziyaretçi ana sayfadan beğendiği parfüme tıklayacak ve ilgili parfüm sayfasına gidecek.

İlgili parfüm sayfasında neler olacak?
  • Parfüm resmi (Benzersiz olmalı. O yüzden her şiyeyi Photoshop'da kendim hazırlıyorum. Tabi çalınmaya karşın üzerine kendi site ismimide yazıyorum. (Çalan yine çalarda, maksat işi zorlaştırmak [Resim: smile.png] )

  • Parfüm İsmi

  • Parfüm Açıklaması

  • Parfüm İstatistikleri

  • Parfüm ana özellikleri

  • Parfüm hakkında bir adet video

  • Parfüm hakkında yorumlar

  • Marka logosu

  • Parfüm fiyat bölümü.
Normalde etinden sütünden faydalanmak için videoları da kendim hazırlayıp, onlara da reklam bassam iyi olurdu. 
Ama hem vaktim yok, hem de zaten youtube'de çok olduğu için, öyle aman aman bi reyting sağlamaz. Ondan kazançda başkalarına kalsın [Resim: smile.png]
  • Parfüm yorumlarını şu anda bu sitede giriyor zaten arkadaşlar. Yeri geldiğinde ilgili yerlere, ilgili sayfalara yerleştirilecek. Neden koyuyorum? Çünkü hem "parfüm yorumları" kelimesinden de ekmek çekeceğiz, hem de ziyaretçi geldiğinde ve parfümü incelerken yorum görmek, fikrinin desteklendiğini görmek isterde ondan [Resim: wink.png]

  • Videoların hepsi çıkartıldı ve aynı ölçüye getirildi.

  • Marka logoları. Hepsi bulunup, şablonda ilgili yerlere kondu.

  • Parfüm içinde geçen notalardı yok işte şu bitki bu bitki gibi kelimeler içinde bilgilendirme sayfaları hazırlanıyor ve hepsine, ilgili parfümden link veriliyor. Neden? Çünkü ziyaretçi ne olduğunu bilmez ve hemen öğrenmek ister. E google da eşekdeğil, oda seviyor böyle siteleri [Resim: wink.png]

  • Parfüm fiyat bölümünde fiyatlar belirtildikten sonra eeeeen son her şey bitince aldığımız satış ortaklığı linki konacak. Bunu şu anda yapmıyorum. Hepsi bitince, ilgili linkleri yerleştireceğim.

  • Parfüm açıklamaları işi 3 ayrı kişiye verildi. Ama tabi "100 kelime 1 tl" olarak değil [Resim: smile.png]. Bir tarz belirledikten sonra, ilgili her parfüm için açıklamalarını yazıyor. Tabi parfüm jargonunu kullanarak. Genelde buna "seo uyumlu makale" denir. Yok öyle bir şey. Bir açıklama yapıyorsanız, zaten açıklamanın içinde "olmazsa olmaz" kelimeler kesinlikle geçecektir. Örnek verelim: Bir grafikere bir broşürü nasıl tasarlıyorsun? diye sorarsak, kullanacağı cümlelerin içinde photoshop kelimesi yanı sıra, mutlaka efekt, A4, kros, pafta, şablon, manşet, sürmanşet, ölçü, punto, karakter, renk, blur, pixel... vs. gibi kelimeleri istese de istemese de kullanacaktır. İşte olay budur. Yani, ilgili makale başlığı neyse, o konu hakkında yazı yazılırken, mutlaka geçmesi gereken kelimelerin, belli bir ölçüde geçmesidir. Yeniler için uygun olmasa da özgün içerik konusunda alkadraz'ın bu makalesini okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca abirisebil'in sayfa içerik kalitesi hakkındaki bu yazıyı da okumanız çok faydalı olacaktır.
"Bu arada biz ne yapmış oluyoruz? Bununda yanıtını verelim.
İki çeşit eticaret var. yatay ve dikey.
Dikey, tek bir branşta ilerlemek. Yatay ise birden fazla branşta ilerlemek (kabaca böyle)
Şu anda yaptığımız şey dikey pazarlama/eticaret sınıfına giriyor.

Dikey'de kendi içinde 2'ye ayrılır.
küçük ve büyük.
Benim yaptığım nedir?
Büyük.

Peki küçük nasıl oluyor?
Şöyleki;
Eğer tutupta sadece tek bir çeşit parfüm için bir site hazırlıyor olsaydım, işte bu en küçüğü oluyor.
Biz ne yapıyoruz burada
Birden çok parfüm satışı işine giriyoruz.

Tabi parfümde 3'e ayrılıyor. Kadın, erkek ve her ikisi birden.
Neyse, çok dallanıyor, bu kadarı yeter [Resim: smile.png]

7. AŞAMA: Bir Adet Sayfa Şablonunun Tam Olarak Çıkarılması (Site İçi Seo)

Yukarıdaki aşamada, sayfa şablonu planlandığı için, artık bunu hazırlamaya geçiyoruz. Bu 1 adet şablon bittiğinde, artık gerisi, diğer parfümler için rutin amelelik bölümü anlamına gelecek. Bu en önemli adım olduğu için biraz daha detaylandırıyorum. Buna "site içi optimizasyon" da deniyor.

[Resim: KrZX5m.jpg]

1.) Sayfaya İlişkin Genel Özelliklerimiz. Yani meta'lar. (doğal olarak her sayfa için farklı giriş yapılacak) Bunlar neler?
Açıklama (meta description) : Parfümün isminin ve ana keywordümün geçtiği kelimelerden oluşan iki cümle.
Anahtar kelime (meta keyword)
Sayfa Adı (title) : Tabiki parfümün isminden oluşuyor.
Url Adı (parfumadi.html) gibi.

2.) Header bölümü: Burada tüm site için menü logo filan var. Yani genele özgü.

3.) Parfüm Resmi : Parfümün resmi bulunur. Photoshop'da biraz ekleme değişiklik yapılır. Parfüm işte, ne değişikliği olacak ki demeyin. Bir örneğine buradan bakınız.
Ve tabi resim açıklaması giriyorum (ziyaretçi üzerine geldiğinde gözükecek olan yazı. ki bu google için çok önemli) Örneğin. "europhia parfüm şişesi" gibi.

4.) Parfümün İsmi :

5.) Parfüm hakkında teknik bilgiler. üst notalarda armut var, alt notalar odun var, 5 yıl önce çıkmış, şu markanındır, sınıfı şudur, yok işte burun ahmetindir gibi. Ama esas önemli nokta şu: "Üst Nota : Salatalık, Biber, Patlıcan" diye yaptığım açıklamada, "salatalık", "biber", "patlıcan" kelimelerini linkliyorum. 
Niye?
Çünkü ziyaretçi, "bu ne demek, ne işe yarar" dediğinde, onunla ilgili bir sayfaya gitsin ve hakkında bilgi öğrensin diye. Tabi bu aynı anda site içindeki dolaşımı daha dinamik ve doğal olarak sayfada kalırlık oranını da yükseltmiş oluyor.

6.) Parfüm Hakkında Açıklama : Açıklama öncelikli olarak ziyaretçi için olmalı. Ama aynı anda rahatsız etmeyecek şekilde hem parfüm ismini en azından 1 kere barındırmalı, hem de parfümle geçmesi gereken ve "olmazsa olmaz" kelimeleri barındırmalı. Benim yazılarım 100-120 kelime civarında. Tabiki benzersiz olarak yazılıyor. İlerideki aşamalarda bu açıklamaları "spin" ederek, paravanlarda hep kullanacağım, bu yüzden önemi yüksek.

7.) Parfüm hakkında youtube videosu : Youtube'den bulup, reklamsız bir tane koyuyorum. Tabi video içinde "alt" açıklaması giriyorum. "armani parfüm tanıtım videosu" gibi. Aslında videoları indirip kendime maaledip, reklamda basabilirdim. Gerek görmüyorum. 

8.) Parfümün indirimsiz ve indirimli fiyatı, indirim yüzdesi ve "satın al" bölümü. Buraya tıklayacak olan ziyaretçi, satış ortaklığı linkime gidecek. Zaten tüm bu hazırlıklar sırf bu butona tıklasın diye [Resim: smile.png]

9.) Parfüm Yorumları. Parfüm hakkında olumlu ve olumsuz, benzersiz bir kaç yorum giriyoruz. Tabi ben statik bir site hazırladığım için bunlar hep sabit kalacak. 
Neden Var Bu Bölüm? İnsanlar bir şey satın almayı kafaya koyduklarında, fikirlerini destekleyecek cümleler görmek ister. Satış için önemlidir. Tabi hep olumlu olması gerekmiyor. % 80 e % 20 yeterli. Tabi aynı anda google içinde koyuyoruz. niye? "Parfüm Yorumları" nda yükselmeyi hedeflemesem de sahnede olmak için.

10.) Footer Bölümü : Genele hitap ediyor, sayfaya değil. Rutin şeyler var. Hakkımızda, copright vs. + Parfüm hakkında çeşitli açıklamaların olduğu linkler.

11.12.13.14.) Google+, Pinterest, Twitter, Facebook : Bunlarda olmak zorunda. Neden? Çünkü ileriki bölümlerde paravanlarada bu linkler konacak ve ziyaretçi yüklenecek. Tabiki çakma ziyaretçi. Nerden nasıl nekadara gibi, hepsini yazacağım.

Bir sayfayı hemen test ediyorum ve sonuçlar:

W3C'ye baktığımda sadece 5 tane css hatası ve Google PageSpeed 'e baktığımda %93'ü görüyorum. %7 lik bir kaybıda sorun olarak görmüyorum. Yemişim önbelleklemesini [Resim: smile.png] Ancak şunun altını önemle çizmek istiyorum: w3 daha doğrusu temiz kod google için çok çok önemlidir! Tarafımca test edilmiştir. Temiz kodlama, sizi kafaya koyar demiyorum. Ama kötü kodlama, arkalara atılmanız için önemli bir sebeptir diyorum.

Eveeet, bu bölümde bitmiş oldu. Yani sayfa içi optimizasyonumuz dört dörtlük olmuş oluyor. Diğer tüm sayfalarda aynen bu şekilde hazırlanıyor. 


8. AŞAMA: Sayfaların Uygulamaya Koyulması/Hazırlanması (amelelik bölümü)

7. aşamada hazırladığım şablon doğrultusunda, sayfaların içlerinin doldurulması yani dreamweaver'da uygulaması (yani ameleliği) yapılıyor.

9. AŞAMA: Sitenin Aktif Edilmesi*

Tüm hazırlıklar bitince, site aktif edilecek ve 1 gün gözlenip, indeks aldığında çalışmalara başlayacak.
Hiç bir şey yapılmadan önceki, ana anahtar kelimelerde kaçıncı sıralardan girdiği ve kelimelerin aranma hacim bilgileri yazılacak.


ÖRGÜ BAŞLANGICI
Önereceğim bazı makaleler: Cosit'in sosyal link inşası, (zaman zaman ekleme yapılacak)

10. AŞAMA: Gerçek Paravan Kurulumları Yapılacak

Aşama aşama anlatılacak. Nereye ne kurulacak, verilen bağlantılar ve şekli vs. Grafiklerle anlatılacak.

11. AŞAMA: Paravanlara Seo Çalışmaları

Aşama aşama anlatılacak. Kime ne uygulandı vs. Grafiklerle adım adım, gün gün anlatılacak.


* Faaliyete geçtikten sonra, tüm aşamalarda
- Sıralamalar
- Gelir
- Trafik
- Geçen süre
durumları açık açık paylaşılacak

Bu yazı alıntıdır.


Cevapla


Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Etkinlik   | Kendinizi nasıl neşelendirirsiniz? Bolobol 0 6,110 13-08-2023, Saat: 23:37
Son Yorum: Bolobol
YILBAŞI İÇİN JBMENU NASIL ? BugraBey43 13 1,106 27-11-2021, Saat: 18:34
Son Yorum: 23423423423
Yardi : Arkadaşlar Filmorada Reklam Veriyor Ücretsiz Bir Şekilde Nasıl Düzeltebilirim Spring - BEY 0 4,234 15-12-2019, Saat: 14:47
Son Yorum: Spring - BEY
Blog Tasarımı nasıl !AKINCI! 3 546 05-09-2019, Saat: 13:03
Son Yorum: Smash
BedavaTs3.COM Banner Nasıl Olmuş kaancilek71 3 329 28-08-2019, Saat: 11:07
Son Yorum: TheFlash

Task