Reklam gösterimini engelleyici yazılım kullandığınızı görüyoruz.
Sitemizin ayakta kalıp sizlere hizmet edebilmek için en büyük gelir kaynağı sayfamızda gösterilen reklamlardır.
Reklam gösterimde bizim sayfamıza ayrıcalık tanıyarak ayakta kalmamıza destek olmak ister misiniz ?

WebDiyo.COM   | C Programlama Dili Temel Eğitim Dersi

Konu

#1
Son Düzenleme: 29-08-2019, Saat: 18:44, Düzenleyen: Kirito.
VERİ TİPLERİ

Kod:
int sayi;
int sayi=5;
int sayi=-1;
// İnt Veri Tipi Degiskenin Tam Sayıları Tutmasına Yarar.
float sayi;
float sayi=5.3;
float sayi=5.25;
// Float Veri Tipi Değişkenin Ondalıklı Sayıları Tutmasına Yarar.
double sayi;
double sayi=5.24532;
double sayi=4.126437334;
// Double Veri Tipi Değişkenin Yüksek Kesirli Ondalıklı Sayıları Tutmasına Yarar.
char harf;
char harf 'a';
char harf 'B';
// Char Veri Tipi Değişkenin Harf Tutmasına Yarar. 2 Şekil Kullanımı Vardır.Birincisi Sadece Tek Bir Harf Tutmamıza Yarar. Yukarıdaki Gibi
char kelime[5];
char kelime[7] = "webdiyo";
char kelime[10] = "cbuyazilim";
// Char Veri Tipi'nin 2.Kullanımı Dizilerden Yardım Alarak Kelimeleri Değişkende Tutmamıza Yarar.Yukarıdaki Gibi

OPERATÖRLER

Kod:
sayi = 5;
// Sayi Değişkenine Değer Atama
sayi += 5 || sayi = sayi + 5
// Sayi Değişkenine Değer Ekleme "||" İşareti "veya" Anlamına Gelir.
sayi -= 5 || sayi = sayi - 5
// Sayi Değişkeninden Değer Çıkarma
sayi /= 5 || sayi = sayi / 5
// Sayi Değişkenini Değere Bölme
sayi *= 5 || sayi = sayi * 5
// Sayi Değişkenini Değer İle Çarpma
sayi %= 5 || sayi = sayi % 5
// Sayi Değişkeninin Değere Göre Modunu Alma Veya Sayı Değişkenini Değere Bölüp Kalanını Atama
sayi++ || ++sayi || sayi += 1 || sayi = sayi + 1
// Sayi Değişkenini Bir Arttırma "++sayi" Komutu Kullanıldığı Satırda 1 Arttırma İşlemi Yapar Diğerleri İse 1 Alt Satırda Çalıştırır.

ÖRNEK

///////////////////////////////
#include <stdio.h>

int main()
{
    int sayi=1;
    printf("%d",++sayi);
    // Ekran Çıktısı 2 Olacaktır.
}

#include <stdio.h>

int main()
{
    int sayi=1;
    printf("%d",sayi++);
    // Ekran Çıktısı 1 Olacaktır.
}

///////////////////////////////

// Bir Arttırma Operatörü
sayi-- || --sayi || sayi -= 1 || sayi = sayi - 1
// Sayi Değişkenini Bir Eksiltme "--sayi" Komutu Kullanıldığı Satırda 1 Eksiltme İşlemi Yapar Diğerleri İse 1 Alt Satırda Çalıştırır.

ÖRNEK

///////////////////////////////
#include <stdio.h>

int main()
{
    int sayi=1;
    printf("%d",--sayi);
    // Ekran Çıktısı 0 Olacaktır.
}

#include <stdio.h>

int main()
{
    int sayi=1;
    printf("%d",sayi--);
    // Ekran Çıktısı 1 Olacaktır.
}

///////////////////////////////

KARŞILAŞTIRMA OPERATÖRLERİ

Kod:
// Büyüktür Operatörü
x>y
// x Değişkeni ile y Değişkenini Karşılaştırır.Koşul Komutu Olarak Kullanılır.

ÖRNEK

///////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=4;

    if(x>y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL DOĞRU Olacaktır.
}

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=4,y=5;

    if(x>y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL YANLIŞ Olacaktır.
}

/////////////////////////////////

// Küçüktür Operatörü
x<y
// x Değişkeni ile y Değişkenini Karşılaştırır. Koşul Komutu Olarak Kullanılır.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=4,y=5;

    if(x<y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL DOĞRU Olacaktır.
}

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=4;

    if(x<y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL YANLIŞ Olacaktır.
}

////////////////////////////////

// Eşittir Operatörü
x==y
// x Değişkeni ile y Değişkenini Karşılaştırır. Koşul Komutu Olarak Kullanılır.

ÖRNEK

////////////////////////////////

include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=5;

    if(x==y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL DOĞRU Olacaktır.
}

////////////////////////////////

include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=4;

    if(x==y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");,
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL YANLIŞ Olacaktır.
}

////////////////////////////////

// Eşit Değildir Operatörü
x!=y
// x Değişkeni ile y Değişkenini Karşılaştırır.Koşul Komutu Olarak Kullanılır.

ÖRNEK

////////////////////////////////

include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=4;

    if(x!=y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");,
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL DOĞRU Olacaktır.
}

////////////////////////////////

include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=5;

    if(x!=y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");,
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL YANLIŞ Olacaktır.
}

////////////////////////////////

// Büyüktür Veya Eşittir Operatörü
x>=y
// x Değişkeni ile y Değişkenini Karşılaştırır.Koşul Komutu Olarak Kullanılır.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=5,z=4;

    if(x>=y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");
    }

    if(z>=y)
    {
        printf("\nKOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("\nKOŞUL YANLIŞ");
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL DOĞRU
                      KOŞUL YANLIŞ Olacaktır.
}
////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=6,z=7;

    if(x>=y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");
    }

    if(z>=y)
    {
        printf("\nKOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("\nKOŞUL YANLIŞ");
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL YANLIŞ
                     KOŞUL DOĞRU Olacaktır.
}

////////////////////////////////

// Küçüktür Veya Eşittir Operatörü
x<=y
// x Değişkeni ile y Değişkenini Karşılaştırır.Koşul Komutu Olarak Kullanılır.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=5,z=6;

    if(x<=y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");
    }

    if(z<=y)
    {
        printf("\nKOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("\nKOŞUL YANLIŞ");
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL DOĞRU
                       KOŞUL YANLIŞ Olacaktır.
}

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=5,y=4,z=3;

    if(x<=y)
    {
        printf("KOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("KOŞUL YANLIŞ");
    }

    if(z<=y)
    {
        printf("\nKOŞUL DOĞRU");
    }
    else
    {
        printf("\nKOŞUL YANLIŞ");
    }
    // Ekran Çıktısı KOŞUL YANLIŞ
                        KOŞUL DOĞRU Olacaktır.
}

////////////////////////////////

KARŞILAŞTIRMA DEYİMLERİ

Kod:
// if() Deyimi

if(koşul)
{
    KOMUTLAR...
}

// Koşula Göre İşleve Geçer Koşul Doğru İse "{" ile "}" Parantezleri Arasında Bulunan Komutları Çalıştırır.Koşul Yanlış İse Çalıştırmaz.

// if()-else Deyimleri

if(koşul)
{
    KOMUTLAR...
}
else
{
    KOMUTLAR...
}

// Koşula Göre İşleve Geçer Koşul Doğru İse if(koşul)'den Sonra Gelen "{" ile "}" Parantezleri Arasında Bulunan Komutları Çalıştırır.else "{" "}" Parantezleri Arası Çalışmaz.

// Koşul Yanlış İse else'den Sonra Gelen "{" ile "}" Parantezleri Arasında Bulunan Komutları Çalıştırır.

// if()-else if() Deyimleri

if(koşul 1)
{
    KOMUTLAR1...
}
else if(koşul 2)
{
    KOMUTLAR2...
}
else if(koşul n)
{
    KOMUTLARN...
}

// Koşula Göre İşleve Geçer Koşul 1 Doğru İse if(koşul 1)'den Sonra Gelen "{" ile "}" Parantezleri Arasında Bulunan Komutları Çalıştırır.else if(koşul n)'e Kadar Olan Kısımlar Çalışmaz.

// Koşulların Hepsi Yanlış İse Hiçbir Komut Çalışmaz.

// Kısacası İlk Doğru Bulduğu Koşul Neyse Sadece O Kısım Çalışır.Ordan Sonra Gelen Koşullar Doğru Olsa Bile Çalışmaz.Bunun Sebebi eğer-aksi halde olmasından kaynaklanır.

// Basit Dilde Anlatılırsa Eğer Koşul 1 Doğru İse Çalıştır.Aksi Halde (Yani Koşul 1 Doğru Değilse) Eğer Koşul 2 Doğru İse Çalıştır Kısmına Geçer.

SWITCH - CASE FONKSİYONU

Kod:
switch(ifade)-case deger: Fonksiyonu
// Belirtilen İfadeye Göre Değişen Karar Verme Deyimidir.Çok Fazla if-else Kullanılan Yerlerde Kolaylık Sağlar.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int secenek;

    scanf("%d",&secenek);

    switch(secenek)
    {
        case 1 : Komutlar1;break;
        case 2 : Komutlar2;break;
        case N : KomutlarN;break;
    }
}

////////////////////////////////

// Kullanıcı 1'den N'e Kadar Olan Herhangi Bir Değer Girdiğinde O Değerle İlgili Olan Case'nin Karşısındaki Kodlar Çalışacaktır.

// Eğer Caselerin Sonuna break; Komutunu Koymazsanız Çalıştırılan Caseden Sonra N'e Kadar Olan Tüm Case'ler Çalışacaktır.

DÖNGÜLER

Kod:
// while() Döngüsü

while(koşul)
{
KOMUTLAR...
}

// Bu Döngümüzde Belirlediğimiz Koşul Doğru Olduğu Sürece Bu Döngü Komutları Tekrar Tekrar Çalıştırmaya Devam Eder.

// do-while() Döngüsü

do
{
KOMUTLAR...
}while(koşul);

// Bu Döngümüz Önce 1 Kere Çalıştırılır. Çalıştıktan Sonra Koşul Doğru Olduğu Sürece Tekrar Tekrar Çalışmaya Devam Eder.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=0;
    while(x!=5)
    {
        x++;
        printf("*");
    }
    // Ekran Çıktısı ***** Olacaktır.
}

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int x=0;
    do{
        x++;
        printf("*");
    }while(x!=1);
    // Ekran Çıktısı * Olacaktır.
}

////////////////////////////////

// for() Döngüsü

for(ifade;koşul;artış miktarı)
{
    Komutlar;
}

// Bu Döngümüz Sayac Bitesiye Kadar Çalıştırılır.

// İfade = Döngü Sayacının Başlangıç Değeri
// Koşul = Döngü Sayacının Bitiş Değeri
// Artış Miktarı = Koşul Doğru Olduğu Sürece Sayacın Değerindeki Artış Miktarı

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int i;
    for(i=0;i<10;i++)
    {
        printf("*");
    }
    // Ekran Çıktısı ********** Olacaktır.
}

////////////////////////////////

// İç İçe For Örnekleri

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int i,j;
    for(i=0;i<2;i++)
    {
        for(j=0;j<3;j++)
        {
            printf("*");
        }
        printf("webdiyo");
    }
    // Ekran Çıktısı ***webdiyo***webdiyo Olacaktır.
}

////////////////////////////////

BREAK - CONTINUE

Kod:
// Break Deyimi
break;
// Bu Deyim Kullanıldıktan Sonra Bulunduğu Döngüden Çıkış Yapmasını Sağlar.

// Continue Deyimi
continue;
// Bu Deyim Kullanıldıktan Kendisinden Sonra Bulunan Komutları Atlar Ve Döngüyü Devam Ettirir.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int i;
    for(i=0;i<10;i++)
    {
        printf("%d",i);
        if(i == 3)
        {
            break;
        }
    }
    // Ekran Çıktısı 0123 Olacaktır.
}

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int i;
    for(i=0;i<10;i++)
    {
        if(i == 3)
        {
            continue;
        }
        printf("%d",i);
    }
    // Ekran Çıktısı 012456789 Olacaktır.
}

////////////////////////////////

DİZİLER

Kod:
// Tek Boyutlu Dizi
veri_tipi degisken_adi[eleman_sayisi];
// Bu Diziler Bizim Tek Bir Değişkende 1'den Fazla Değer Tutmamıza Tekrar Tekrar Yeni Değişken Oluşturup Amelelik Yapmamızdan Kurtarıyor.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int i,dizi[5] = "1,2,3,4,5";
    // Diziler 0.Indisten Başlar Tanımladığınız Eleman Sayısının Bir Eksik Indiste Biter Yukarıdaki Dizimiz 0.Indisten Başlayıp 4.Indiste Bitmektedir.
    for(i=0;i<5;i++)
    {
        printf("%d",dizi[i]);
    }
    // Ekran Çıktısı 12345 Olacaktır.
}

////////////////////////////////

// Iki Boyutlu Dizi
veri_tipi degisken_adi[eleman_sayisi][eleman_sayisi]
// Bu Diziler Bizim Dizinin Eleman Sayilarini Bölmemize Yarıyor. Yani 80 Eleman Sayili Bir Diziyi 2 Parçaya Bölüyoruz 1.Boyut 10 Elemanlı 2.Boyut 8 Elemanlı Örnekte Daha İyi Anlıcaksınız.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int i,j;
    int dizi[5][4] = {{1,2,3,4},
                     {5,6,7,8},
                     {9,10,11,12},
                     {13,14,15,16},
                     {17,18,19,20}};
    for(i=0;i<5;i++)
    {
        for(j=0;j<4;j++)
        {
            printf("%d",dizi[i][j]);
        }
        printf("\n");
    }
    // Ekran Çıktısı 1234
            5678
            9101112
            13141516
            17181920 Olacaktır.
    // Yani Çok Boyutlu Dizileri Matematikteki Kümelere Benzetebiliriz Yukarıda Diziyi 4 Elemanlı 5 Alt Kümeye Dönüştürdük.
}

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int main()
{
    int i,j;
    int dizi[5][4] = {{1,2,3,4},
                     {5,6,7,8},
                     {9,10,11,12},
                     {13,14,15,16},
                     {17,18,19,20}};
    for(i=0;i<5;i++)
    {
        for(j=0;j<4;j++)
        {
            printf("%d",dizi[j][i]);
        }
        printf("\n");
    }
    // Ekran Çıktısı 1591317
            26101418
            37111519
            48121620 Olacaktır.
    // Bu Kodda Ise Her Alt Kümenin Sırasıyla 1-2-3-4. Elemanlarını Yazdırdık.
}

////////////////////////////////

FONKSİYONLAR

Kod:
// Normal Fonksiyon
fonksiyon_tipi fonksiyon_adi()
{
    KOMUTLAR...
}
// Fonksiyon Tipi return Komutu İle Geri Döndürülecek Değeri Simgeler.
// main() Fonksiyonundan Yada Önceden Yönlendirilmiş Bir Fonksiyondan Bu Fonksiyonu Çağırabilir Ve Bu Fonksiyondaki Komutları Çalıştırabilirsiniz.
// Eğer Çalıştırmak İstediğiniz Fonksiyon Yönlendirme Yaptığınız Satırın Altında Kalıyorsa En Başta Programa Prototipi'ni Tanıtmanız Gereklidir.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int fonksiyon1;int fonksiyon2; // Prototipler

int main()
{
    fonksiyon1();
    return 0;
}
int fonksiyon1()
{
    fonksiyon2();
    return 0;
}
int fonksiyon2()
{
    printf("webdiyo");
}

// Ekran Çıktısı webdiyo Olacaktır.
// Programda Önce Main Yani Ana Fonksiyondan fonksiyon1'i Çağırdık fonksiyon1 Çalıştı Ve Fonksiyon2'yi Çalıştırdı Ve Ekrana webdiyo Yazdırdı.

////////////////////////////////

// Parametre Alan Fonksiyonlar
fonksiyon_tipi fonksiyon_adi(parametre bildirimleri)
{
    KOMUTLAR...


// Bu Fonksiyonları Çağırırken Değişken Veya Istediginiz Birşeyi Fonksiyona Yönlendirebilirsiniz Örnekle Daha İyi Anlayacaksınız.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int topla(int x,int y); // Prototip

int main()
{
    int a,b;
    scanf("%d%d",&a,&b);
    printf("%d",topla(a,b));
    return 0;
}
int topla(int x,int y)
{
    return x+y; // Fonksiyonun Değerini x+y Olacak Şekilde Ayarladık.Yani Fonksiyon Çalışınca Yönlenen x ve y Değişkenlerini Toplayıp Cevap Olarak Gönderecektir.
}
// Ekran Çıktısı Girdiğiniz 2 değerin Toplamı Olacaktır.

////////////////////////////////

// Öz Yinelemeli Fonksiyonlar

// Bu Fonksiyonlar Kendini Durmadan Çağıran Yani Bir Döngüye Sokan Fonksiyonlardır.

ÖRNEK

////////////////////////////////

#include <stdio.h>

int f(int x); // Prototip

int main()
{
    int a;
    scanf("%d",&a);
    printf("%d",f(a));
    return 0;
}
int f(int x)
{
    static int sonuc=1; // Static Koymamızın Sebebi Fonksiyon Tekrar Tekrar Çağrıldığında sonuc Değişkeni Tekrardan 1 Değeri Almaması İçin
    if(x>1) // Eğer x Değişkeni 1'den Büyük İse Fonksiyon Kendini Yinelemeye Devam Edicek.
    {
        f(x-1);
        sonuc *= x;    
    }
    if(x==1) // Eğer x Değişkeni 1 İse Sonucu Döndürücek
    {
        return sonuc;
    }
    if(x<1) // Eğer x Değişkeni 0'dan Küçük İse 1 Değerini Döndürücek
    {    
        return sonuc = 1;
    }
}
// Ekran Çıktısı Girdiğiniz Değerin Faktoriyeli Olacaktır.

////////////////////////////////





Cevapla
#2
@M.A - Burkay Teşekkür Ederim Ellerine Sağlık Başarılarının Devamını Dilerim.


- Web Site Yazılımı
- Kontrol Panel Yazılımı
- Otomasyon Sistemleri
Cevapla
#7
Thank You Burkay Confirmed The MoueRu Army


Pouex(Görkem Bacısısikişenoğlu)'in anasını götünden sikeyim.
Emirhan SkürtSkürt seninde ananı sikicem sıradasın.
Dediğim gibi ferudun ve berke lafım yok.
forum.csduragi.com
Cevapla
#8
BiSe Anlamadim Ama Emek Var Bizde Boye İnsaniz Gülmekten Ölüyorum +rep Emek Var


-      NEFRET EDERSİN SEYİRCİLERDEN      -
-       SAHNESİ GERÇEK TEK OYUN       -
-                 !ÖLÜMDÜR!                 -

Cevapla
#9
+rep

Lexal ~ CoonquaR
CoonquaR CLan


Cevapla
#10
+Rep. Yararlı konu olmuş Burkay Gülücük


                                          Webdiyo.com ~ Yetkili

                                     " Bende gizli olduğunu sezenler olmuş."
                      > Steam Profilim <    (Arkadaş olarak ekleyebilirsin. )
                 
Cevapla


Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
C Programlama Dili Eğitim Seti - (YouTube Playlist) Emre Özdemir 0 518 22-10-2018, Saat: 17:31
Son Yorum: Emre Özdemir
C Programlama | Ders 9 | Döngüler (While,Do..While) Emre Özdemir 2 554 10-09-2018, Saat: 14:56
Son Yorum: OnlyCoder
C Programlama | Ders 7 | Switch-Case Kullanımı Emre Özdemir 2 505 10-09-2018, Saat: 14:56
Son Yorum: OnlyCoder
C Programlama | Ders 5 | Koşul İfadeleri (if,else,else if) Emre Özdemir 2 490 10-09-2018, Saat: 14:56
Son Yorum: OnlyCoder
C Programlama | Ders 3 | Matematiksel İşlemler Emre Özdemir 2 485 10-09-2018, Saat: 14:56
Son Yorum: OnlyCoder

Task